#26 Ako si zvýšiť dramaticky konverziu e-shopu efektívnym vyhľadávačom.

Gejza Nagy je CEO a spoluzakladateľ slovenského startupu Luigi’s Box, ktorý poskytuje e-shopom a webom inteligentné vyhľadávanie a odporúčanie produktov. Taktiež im pomáha pochopiť, ako využiť dáta o správaní zákazníkov na zvýšenie svojich tržieb. Gejza sa venuje riadeniu firmy, sales & business developmentu ako aj budovaniu vzťahu s klientami a partnermi.

ZDROJE:

· Luigi’s Box (www.luigisbox.com) – viac o Gejza Nagy

· Odporúčaná kniha: Exponential (How to Bridge the Gap Between Technology and Society), Azeem Azhar

· Silná káva (www.silnakava.sk) –web podcastu

· DEKRA Development (www.dekra-development.sk) – partner podcastu

· Prihláste sa k odberu Extra obsahu Silnej kávy => tu

POZNÁMKY:

[01:21] Čo je dôležité k úspechu, čo si väčšina ľudí možno nemyslí?

· Z pohľadu podnikania: robiť rozhodnutia o rozvoji firmy na základe dát a nie na základe pocitov a intuície.

[03:15] Ako vznikol nápad, Prečo vznikol a Aký problém rieši?

· začiatok ako webová agentúra, nasledovala myšlienka automatizácie a vytvoria Saas produktu (Software as a service – Softvér ako služba).

· Spojenie s partnermi odborníkmi v oblasti technickej časti webu (spojenie odbornosti a predajných zručností) a vyriešenie problému – Vyhľadávanie. Na tomto riešení vznikol funkčný produkt, ktorý škálovali.

[05:12] Prečo je vyhľadávanie dôležité a ako vnímajú jeho dôležitosť e-shopy vo všeobecnosti?

· Zvyk ako vyhľadávať na google pomocou vyhľadávača sa často úspešne prenáša do predajných webov. Pre zákazníka je jednoduchšie (rýchlejšie) ak vie čo hľadá, nájsť tovar cez vyhľadávač ako ísť cez kategórie (a pod kategórie)

[07:24] Čo vyplýva z dát a analýz?

· Vyhľadávanie vie úspešne suplovať navigáciu

· Rôzne používanie vyhľadávania podľa segmentu: čím viac produktov zákazník nakupuje v e-shope pri jednom nákupe, tým viacej používa vyhľadávanie, napr. fashion 10-15%, potraviny cez 50% a B2B e-shopy až 92%

· 4-5x väčšia miera konverzie ak zákazníci použili pri nákupe vyhľadávač v porovnaní s tými ktorý vyhľadávač nepoužili.

[11:18] V čom je Váš produkt iný ako ostatné vo svete?

· Práca z dátami a učenie sa z nich – výsledkom je lepšie vyhľadávanie

[13:20] Zahraniční zákazníci

· čím viac krajín, tým náročnejšia optimalizácia vyhľadávania – pomoc automatizácie naučenej z dát tej danej krajiny

[18:12] Take Away

· sumarizácia dát, porovnania z viacej ako 1000 eshopov v Európe: BEZPLATNÁ ŠTÚDIA: Ako zvýšiť tržby e-shopu o 30%?

https://www.luigisbox.com/sk/blog-sk/vyhladavanie-studia-2021/

[20:06] Záverečné odporúčanie k vyhľadávačom

· pred každým dôležitým rozhodnutím sa pozrieť na data

[21:05] SILNÁ KÁVA NA ZÁVER

· ak chcete exponenciálny rast a nie lineárny, musíte experimentovať aby ste na to prišli

· tolerovať chyby ale nie zlé návyky. Je potrebné identifikovať, kedy je to ešte chyba a kedy to už je zlý návyk

ZDROJE:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.