#25 Ako nájsť zákaznícku hodnotu svojej služby alebo produktu a na nej postaviť svoj marketing. A prečo nikdy nie opačne.

Tomáš Török je podnikateľ od roku 2005, je zakladateľ EMPIRE know-how insitute a od roku 2015 aj zakladateľ spoločnosti BizBuilders, ktorá sa orientuje na pomoc spoločnostiam rast a akcelerovať cez oblasti: stratégia, marketing, produkt a obchod.

ZDROJE:

· BIZBUILDERS (https://bizbuilders.sk/) viac o Tomáš Török, LinkedIn – Tomas Torok (CEO & partner at BizBuilders)

· Odporúčaná kniha od hosťa: Z dobrého skvelé (Good to Great) – Jim Collins a pokračovania kníh od J.C.; Simon Sinek – tip na sledovanie

· Silná káva (www.silnakava.sk) – web podkastu

· DEKRA Development (www.dekra-development.sk) – partner podcastu

· Prihláste sa k odberu Extra obsahu Silnej kávy => tu

POZNÁMKY:

[01:25] Čo je dôležité k úspechu čo si väčšina ľudí možno nemyslí?

· Popri všetkých dôležitých vôľových vlastnostiach ako napr. húževnatosť, vytrvalosť sa v podnikaní vyskytuje potrebný parameter „Šťastia“ (v športove terminológii – mať šťastie pred bránkou)

[03:00] Pomáhať spoločnostiam posunúť ich z dobrého na skvelé

· Mať možnosť posúvať spoločnosť smerom k naplneniu potenciálu

[05:30] Čo je to zákaznícka hodnota?

· marketing je (okrem iného) „trhovanie“ – (predajca mal tovar s hodnotou a kupec mu za to dal peniaze). Čo je tá hodnota za ktorú mi zákazník dá peniaze? Aké má zákazník potreby?

· Každé podnikanie začína predajom-tržbou a to uspokojením niekoho potrebu/zákaznícku hodnotu

[10:31] Ako zistiť či produkt bude mať úspech?

· Overenie hypotézy – prieskum trhu

· „Pretotype“ – je skrátená verzia produktu, ktorá sa používa len na potvrdenie záujmu u zákazníkov.

[14:30] Korekcia marketingových ideí

· Približne polovica marketingových stratégii nebude fungovať, dopredu nevieme ktorá.

[19:40] Zhrnutie

· zákaznícka kľúčová hodnota – ak viem pomenovať čo môj zákazník chce a ak sa mi podarí mať zákaznícku hodnotu inú ako konkurencia – mám unikátnu hodnotu a marketingová stratégia postavená na nej by mala v veľkou pravdepodobnosťou fungovať

· zákaznícka hodnota sa v čase mení – vznikajú nové a staré sa menia, preto je potrebné sledovať trend (byť na „trhovisku“)

[23:13] SILNÁ KÁVA NA ZÁVER

[28:15] Záverečná myšlienka

· Marketéri, vystupujte s komfortnej zóny a pýtajte sa klienta prečo si kupuje váš produkt. Majte rešpekt pred trhom a overujte si zákaznícku hodnotu a až na základe toho robte všetky ostatné potrebné marketingové kroky.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.